Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
گردشگری در ترکیه

معرفی جاهای دیدنی بدروم و آشنایی با هر یک از این مکان‌ها

جاهای دیدنی بدروم را بهتر بشناسید

به این مطلب امتیاز دهید!

معرفی 8 مکان از بهترین جاهای دیدنی بدروم

بدروم (Bodrum) در پرجنب و جوش‌ترین ساحل نقره‌فام ترکیه قرار دارد. این مقصد تعطیلات تابستانی به خاطر اسکله پر از قایق‌های بادبانی‌اش معروف است؛ قایق‌هایی که شما را به گشت‌وگذار در مناظر ساحلی دریای اژه می‌برند. جاهای دیدنی بدروم بسیار زیاد است که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

این شهر زمانی شهر باستانی هالیکارناسوس نام داشت. بدروم در اواخر دوران عثمانی به یک دهکده ماهیگیری کوچک تبدیل شد. اما همه چیز در اواسط قرن بیستم با ورود گردشگران به این شهر تغییر کرد. در حال حاضر این شهر در تمامی فصول سال یکی از بهترین مکان‌ها برای تعطیلات است. در نوشته های پیشین درباره جاهای دیدنی اطراف استانبول مقاله ای را منتشر کردیم ، این بار به درخواست برخی از شما عزیزان نوبت به بدروم رسید. در مقاله پیش‌رو با 8 مکان از برترین جاذبه‌های توریستی این شهر آشنا می‌شوید.

آشنایی با جاهای دیدنی بدروم

از خلیج بیتز (Bitez) یکی از جاهای دیدنی بدروم لذت ببرید….
تعداد زیادی از بازدیدکنندگانی که به این خلیج می‌آیند، می‌خواهند که از آفتاب، دریا و راه رفتن روی شن‌های سفید لذت ببرند. همچنین صدها تور قایقرانی نیز در طول تابستان در این مکان ارائه می‌شود. این تورهای گردشگری سفر یک روزه با قایق در اطراف شبه جزیره بدروم و توقف در ورودی‌های کوچک برای شنا را فراهم می‌سازند. امکان سفر چند روزه نیز با این وسایل تفریحی در ساحل یا جزایر یونان نیز وجود دارد.

این خلیج فرصتی عالی برای شنا، غواصی، آفتاب گرفتن و همچنین گشت‌وگذار در جزایر مختلف را در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهد. جاهای دیدنی بدروم شگفتی های زیادی برای شما به همراه دارد.

از قلعه سنت پیتر دیدن کنید

قلعه سنت پیتر (St. Peter) در مجاورت ساحل از جمله مکان‌های دیدنی بدروم است که هر بازدیدکننده‌ای باید در لیست گردشگری بدروم قرار دهد. این سازه قدیمی بین سال‌های 1402 الی 1437 ساخته شده است و از آن برای دفاع از بخش‌های خاصی از شهر استفاده می‌کردند.

این قلعه با برج‌های متنوعی طراحی شده است. یکی از برج‌های موجود در این قلعه برج فرانسوی است. همچنین برج انگلیسی این قلعه با یک شیر حجاری شده در دیوار غربی آن و برج گاتینو (Gatineau) که به سیاه چاله‌ها منتهی می‌شود، از دیگر برج‌های این قلعه به شمار می‌روند. امروزه بسیاری از سالن‌های وسیع داخل قلعه در قالب نمایشگاه‌های موزه باستان شناسی زیر آب بدروم درآمده‌اند.

قلعه سنت پیتر یکی از جاهای دیدنی بدروم

در موزه باستان شناسی زیر آب بدروم کاوش کنید…
این موزه حیرت‌انگیز در داخل قلعه سنت پیتر قرار دارد و یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. اکتشافات بدست آمده از زیر آب سواحل و حفاری‌های شبه جزیره بدروم در این موزه به نمایش در آمده است.

نقطه برجسته این موزه اتاقی است که یک کشتی 16 متری بیزانسی در آن قرار دارد. این کشتی در سال 1026 پس از میلاد غرق شده است. همچنین برخی از محموله‌های این کشتی از جمله آمفورا (نوعی کوزه) و مصنوعات شیشه‌ای آن در نمایشگاه‌های اطراف به نمایش گذاشته شده است.

تالارهای دیگر این موزه یافته‌های کشف شده از چندین کشتی غرق شده عصر برنز را نشان می‌دهند. همینطور مجموعه‌ای بزرگ از آمفورا و قطعات سرامیکی با تزئینات پیچیده نیز در این تالارها وجود دارند. این لوازم از گورستانی مربوط به دوران میسنی که نزدیک به اورتاکنت در شبه جزیره بدروم است، بدست آمده است.

قلعه سنت پیتر بدروم
قلعه سنت پیتر بدروم

بقایای یکی از عجایب هفتگانه باستانی را ببینید

بقایای یکی از عجایب هفتگانه باستانی در این شهر قرار دارد. شاید امروزه شگفتی این مکان‌ها خیلی جلب توجه نکند، اما این قلوه‌ سنگ‌های باستانی روزگاری از جمله دیدنی‌ترین محل‌های دنیای باستان به شمار می‌رفتند.

مقبره ماوسولوس در بدروم قدیم توسط معمار پیتئوس به عنوان آخرین محل استراحت پادشاه ساخته شد. پس از اتمام این سازه برج مانند 46 متر ارتفاع داشت و توسط مشهورترین مجسمه‌سازان یونانی آن روزگار با دیوارهای شکوهمند تزئین شده بود.

علی‌رغم آسیب‌های ناشی از زلزله در طول قرن‌ها سرانجام از سنگ‌های این سازه برای ساخت قلعه سنت پیتر استفاده شد. این مکان زیبا در یک محیط سرسبز و آرام ارزش دیدن دارد.

بقایای باستانی یکی دیگر از جاهای دیدنی بدروم

بهترین منظره غروب خورشید را از آسیاب‌های بادی تاریخی ببینید…

تپه‌ای که خلیج بدروم و خلیج گومبت (Gumbet) را از هم جدا می‌کند، با بقایای پراکنده آسیاب‌های بادی پوشیده شده است.

شاید این آسیاب‌های بادی جاذبه زیادی برای دیدن نداشته باشند، اما ایستادن در این منطقه بلند و مشاهده مناظر دور تا دور از جاهای دیدنی بدروم هستند. همچنین این مکان برای تماشای غروب خورشید بسیار محبوب است.

بسیاری از مردم با ماشین به این منطقه می‌روند. اما برای رسیدن به بالای تپه تنها باید دو کیلومتر پیاده‌روی با شیب متوسط داشته باشید. این اقدام باعث می‌شود که از مناظر زیبای اطراف بیشتر لذت ببرید. البته بهترین زمان برای پیاده‌روی در این مکان اوایل صبح است که نسیم خنک این فعالیت را به عملی دلپذیر تبدیل می‌کند.

شهر قدیمی بدروم را کاوش کنید

منطقه باریکی که پشت ساحل، بازار و منطقه مارینا قرار دارد، به عنوان جالب‌ترین جاهای دیدنی بدروم شناخته می‌شود. کوچه‌های این منطقه مملو از خانه‌های سفید پوشیده از گل‌های رنگارنگ و درختان تاک است. این ویژگی‌ها به قسمت قدیمی شهر جذابیت خاصی می‌بخشد.

بخش قدیمی شهر با توجه به همه این خصوصیات نسبت به مراکز توریستی ساحلی دیگر مانند فتحیه که ظاهری مدرن‌تر دارند، ظاهری بسیار متمایز دارد. برای عاشقان عکاسی نیز این مسیرهای پر پیچ و خم و جذاب جالب‌ترین بخش بدروم برای عکاسی محسوب می‌شود.

همچنین با قدم زدن در شهر قدیمی حس زندگی در دهکده ماهیگیری قدیم را تجربه خواهید کرد. بهترین راه برای کاوش در این قسمت این است که به سادگی از مسیرهای باریک منتهی به اسکله بالا بروید. مناطق مرکزی‌تر پر از کافه‌ها و رستوران‌هایی هستند که در حین قدم زدن مکان‌هایی مناسب برای استراحت به شمار می‌روند.

شهر قدیمی بدروم
شهر قدیمی بدروم

شهر قدیمی یکی از جاهای دیدنی بدروم

سفری یک روزه به Stratonikeia داشته باشید…

استراتونیکیا (Stratonikeia ) مکانی باستانی است که در فاصله کمی از بدروم قرار دارد. اگر قصد دیدن از مکان‌های تاریخی ترکیه را دارید، حتما قدم زدن در اطراف خرابه‌های این شهر را تجربه کنید.

Stratonikeia از دوران هیتی‌ها در عصر برنز ساخته شده است. اما بناهای قدیمی‌تری هم که مربوط به عصر کلاسیک است، در این مکان وجود دارند. همچنین عمارت متعلق به دوران عثمانی که مربوط به قرن نوزدهم است، همراه با بناهای قدیمی‌تر حفظ شده‌اند.

استراتونیکیا مکانی منحصر‌به‌فرد است که امکان قدم زدن در بین تئاتر هلنیستی، خانه‌های سنگی متروک و دروازه شمالی دو طاقی را برای شما فراهم می‌سازد.

از بازارهای جذاب و دیدنی خرید کنید

بازار نیز از دیگر جاهای دیدنی بدروم است. در این بازار همه چیز مانند منسوجات ترکیه و آسیای مرکزی، سفال‌های رنگارنگ، دست سازه‌های چوبی، طلا و لباس‌های ساحلی شیک وجود دارد. همچنین رستوران‌ها، کافه‌ها، بستنی فروشی‌ها و بارهای زیادی در سطح شهر پراکنده‌اند. گشتن بین مغازه‌ها بعد از یک روز آفتاب گرفتن انتخابی است که بدروم برای شما فراهم می‌سازد. امیدوارم از مقاله جاهای دیدنی بدروم استفاده لازم را کرده باشید. دیدگاه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا